معرفی تصویری اتومبیل های روز دنیا
راپید کار، اخبار و عکس ماشین

نسل جدید اینفینیتی QX50

http://rapidcar.ir/wp-content/uploads/5a1b32231db33.jpg

اینفینیتی با موتوری تازهنفس به رقابت برمی‌گردد

نسل جدید اینفینیتی QX50 آن قدر برای کارخانه ژاپنی مهم است که به هیچ وجه نمی‌خواهد خبر رونمایی آن در هیاهوی نمایشگاه لس‌آنجلس گم شود. به همین دلیل این شرکت یک هفته زودتر از آغاز نمایشگاه، تصاویری از این شاسی بلند جدید را همراه با اطلاعاتی از فن‌آوری منحصر به فردش منتشر کرد.

اینفینیتی بخشی از شرکت نیسان است که ماشین‌های لوکس‌ به بازار عرضه می‌کند. اما محصولات این شرکت در چند سال گذشته نتوانسته‌اند در برابر رقیبان آلمانی و ژاپنی خود قد علم کنند. QX50 بخشی از برنامه تازه اینفینیتی برای دور تازه‌ای از رقابت با این شرکت‌ها است.

شاسی بلند جدید اینفینیتی از نظر ابعاد در محدوده خودروهایی نظیر آئودی Q5 و ب‌ام‌و X3 قرار می‌گیرد که یکی از سخت‌ترین بخش‌های بازار برای رقابت است. سلاح اینفینیتی برای پیروزی، اولین موتور درون‌سوز با نسبت تراکم متغیر در صنعت خودرو است.

 

نسبت تراکم، نسبت حجم سیلندر در زمانی است که پیستون در پایین‌ترین سطح است به حجم این فضا در زمانی که پیستون در بالاترین سطح خود قرار دارد. این نسبت ثابت است و بسته به نیاز برای قدرت بیشتر یا مصرف سوخت کمتر تعیین می‌شود.

موتور چهار سیلندر دو لیتری اینفینیتی این توانایی را دارد که به صورت خودکار و با توجه به نیاز ماشین برای سرعت بیشتر یا مصرف کمتر، نسبت تراکم را تغییر دهد. به این ترتیب کارایی یک موتور توربوی بنزینی و مصرف یک موتور دیزل یا هیبرید همزمان در اختیار راننده است.

اینفینیتی می‌گوید با این سیستم بازده موتور تا چهل درصد بیشتر شده و مصرف سوخت نسبت به موتور شش سیلندر کنونی QX50 سی و پنج درصد کمتر است.

قدرت این موتور ۲۶۸ اسب بخار، مصرف سوختش ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و حداکثر سرعت ماشین ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است.

مهندسان مکانیک از دهه بیست میلادی به مزیت نسبت تراکم متغیر پی برده بودند، اما این ایده تاکنون به تولید انبوه نرسیده بود. نیسان می‌گوید کار بر روی این موتور را بیست سال پیش آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

فرستادن دیدگاه